Groep 8A

Welkom op de pagina van groep 8A

Belangrijke info Voortgezet Onderwijs:

Kijk hier de presentatie van de informatieavond terug.

Open dagen Voortgezet onderwijs en verdere informatie over de scholen – klik op volgende link http://vanbasisnaarbrug.nl

Sanne
Sannevan Diermen
Janneke
JannekeHeinen
Dag 13 mei – 17 mei april 2024       Huiswerk en info Wekelijks
Maandag

Juf Sanne

Dinsdag juf Sanne

Scene 1 t/m 2b + lied 1 en 2

Fruitdag

Woensdag Juf Sanne

Donderdag Juf Janneke

Fruitdag

Vrijdag  Juf Janneke

Huiswerk spelling werkwoorden mee

Sport: Gymkleren en fiets mee.

Bijbelverhalen:

We behandelen de verhalen over Pinksteren.

Rekenen:

De doelen waar we de aankomende week aan werken zijn:

• Ik kan oppervlaktes berekenen met behulp van een schaal, bv schaal 1 : 100
  • Ik kan de echte lengte berekenen van iets dat op schaal is afgebeeld (grote getallen)

Spelling:

De doelen die de komende week centraal staan ​​zijn:

• Ik kan de tot nu toe aangeboden woordsoorten, zinsdelen en leestekens herhalen.
  • Ik kan het koppelteken herhalen.
  • Ik kan de leenwoorden herhalen.
  • Ik kan het dictee leren schrijven zonder categoriekaart.

Kerkgeschiedenis:

Een keer per week staat de vak kerkgeschiedenis op de haan. Het is de bedoeling dat de kinderen de samenvatting na elk onderwerp leren.

Samenvattingen:

Samenvatting Maarten Luther
Samenvatting Jodendom Klik hier
S amenvatting g Katholieke Kerk
Samenvatting g Islam

Engels:
Wekelijks zijn er twee lessen Engels, verzorgd door Elise Beekhuis.
Zij neemt ook de toetsen af. Veel toetsen hoeven niet thuis geleerd te worden, de stof voor deze toetsen wordt behandeld in de lessen.
Als er een toets is waarvoor geleerd moet worden, staat deze in de kalender hierboven vermeld.

Wetenswaardig:

Thema: Communicatie en gedrag. In dit thema staat communiceren centraal. Communiceren is van levensbelang voor alle levende wezens. We communiceren veel met behulp van taal en geluiden, maar ook (onbewust) door ons gedrag. Bovendien hebben we middelen ontwikkeld om onze communicatiemogelijkheden op allerlei manieren te versterken. Over die mogelijkheden en de voor- en nadelen daarvan, gaat dit thema.

Voor de begrippenlijst voor de toets zie de link hieronder:

Begrippenlijst thema de aarde van binnen en buiten

Psalm/Gezang van de maand:

Johannes 14

De belofte van de andere Trooster

Deze dingen heb Ik tot u gesproken, terwijl ik bij u verblijf. Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u in alles onderwijzen en u in herinnering brengen alles wat Ik u gezegd heb.
Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik die u.

Liederen die we elkaar ontmoetten zingend

• Bedankt voor de zonneschijn
  • Uw genade is mij genoeg
  • Van A tot Z
  • Onze schuilplaats is God
  • Als ik mijn ogen sluit en denk aan Golgotha
  • De circustent
  • Jezus Overwinnaar
  • Zegenkroon
  • Ik wens jou
  • Ik ben een soort van God

Hartelijke groet,
Sanne van Diermen
Janneke Heinen

Werkstuk (inleveren voor de kerstvakantie)
Beoordelingsformulier werkstuk –Klik hier
Voorbeeld werkstukKlik hier

Spreekbeurt
Klik op de link voor het rooster –
Beoordelingsformulier Spreekbeurten –klik hier

Kanjertraining:

We zijn bezig met de Kanjertraining. Dit doen we niet meer wekelijks, wel incidenteel, wanneer nodig. We doen we elke week een groepsspel uit de Kanjerklapper, en waar nodig bespreken we dit met elkaar na.
Deze week is ook het sociogram afgenomen in onze groep. De gegevens hiervan worden verwerkt in ons groepsplan gedrag.

Oefensites:
Leerlingen hebben van verschillende vakken ook een digitaal oefenprogramma. De inlogcodes hiervan staan in Google Classroom onder het kopje schoolwerk – inlogcodes. Het is voor ouders ook mooi om te zien hoe divers de digitale oefenprogramma’s zijn waar we mee werken.

Infobrief Wonderlijk gemaakt

Klik hier voor informatiebrief

Klassenouders: Bianca Korpadi en Marianne Smith

Leerlingenraad: Tibbe en Sam

The View

Sommige kinderen vinden het boeiend om over het geloof te praten. Ze houden ervan om dieper over de dingen na te denken. Of ze hebben vragen over God en het geloof die ze graag zouden willen stellen. Bij The View wordt hier tijd en ruimte voor gemaakt in een klein groepje. De volgende onderwerpen komen aan bod: Hoe het begon, God is God en Jij bent Jij. Er wordt hierover gesproken en bij geknutseld. The View wordt onder schooltijd gegeven aan leerlingen van groep 8 die zich hiervoor hebben opgegeven.

In onderstaand filmpje een uitleg.