Groep 8B

Welkom op de pagina van groep 8B

Belangrijke info Voortgezet Onderwijs:

Kijk hier de presentatie van de informatieavond terug. Klik hier

Open dagen Voortgezet onderwijs en verdere informatie over de scholen – klik op volgende link http://vanbasisnaarbrug.nl

Alinda
Alinda Koelewijn
Elise
Elise Beekhuis
Dag   13 t/m 17 mei 2024       Huiswerk en info Wekelijks
Maandag Juf Alinda

Dinsdag juf Alinda

Elke dinsdag huiswerk musical

Fruitdag

Woensdag Juf Alinda

Donderdag Juf Alinda

Fruitdag
Vrijdag Juf Elise

Elke vrijdag huiswerk werkwoordspelling

Gym van 9.00 uur – 9.45 uur

Bijbelverhalen:
De komende gaan wij verder met de verhalen uit het Oude Testament.
We zijn nu bezig met het verhaal over Daniël die met zijn vrienden in Babel zit. Hij speelt een belangrijke rol in het uitdragen van zijn geloof. Wat er ook gebeurt, Daniël blijft God trouw, en blijft op Hem vertrouwen. We maken de komende week een klein uitstapje naar Dankdag. Deze dag vieren we in de klas.

Kerkgeschiedenis:
We zijn begonnen met de lessen van Luther. Deze verhalen gaan we bekijken aan de hand van de film van Luther. Ook zullen we veel bespreken in de klas over de werken van Luther. De lessenserie sluiten we af met een toets. De samenvatting kunt u hieronder vinden.

Samenvattingen:

Samenvatting klik hier Maarten Luther
Samenvatting Jodendom Klik hier
Samenvatting Katholieke Kerk
Samenvatting Islam

Engels:
Leerlingen hebben een eigen account op Duolingo, hiermee kan ook thuis geoefend worden. Ook hebben alle leerlingen een account op Words en Birds, dit wordt alleen op school geoefend.
Wekelijks zijn er twee lessen Engels, verzorgd door Elise Beekhuis.
Zij neemt ook de toetsen af. Veel toetsen hoeven niet thuis geleerd te worden, de stof voor deze toetsen wordt behandeld in de lessen.
Als er een toets is waarvoor geleerd moet worden, staat deze in de kalender hierboven vermeld.

Wetenswaardig:

Begrippenlijst bij thema de aarde van binnen en van buitenKlik hier

Liederen die we met elkaar zingen

• Thank You for sunshine
  • Uw genade is mij genoeg
  • Van A tot Z
  • Onze schuilplaats is God
  • Als ik mijn ogen sluit en denk aan Golgotha
  • De circustent
  • Jezus Overwinnaar
  • Zegenkroon
  • Ik wens jou
  • Ik ben een kind van God

Woorden bij de taaltoets:
Thema 1 – China
Thema 2 – Televisie
Thema 3 De Ruimte
Thema 4 –Mysteries
Thema 5 –De buurt
Thema 6Portret

Hartelijke groet,
Alinda Koelewijn
Elise Beekhuis

Werkstuk (inleveren voor de kerstvakantie)
Beoordelingsformulier werkstuk –Klik hier
Voorbeeld werkstukKlik hier

Spreekbeurt voor de meivakantie
Klik op de link voor het rooster –Rooster Spreekbeurten
Beoordelingsformulier Spreekbeurten –klik hier

Kanjertraining:
We zijn bezig met de Kanjertraining. Dit doen we niet meer wekelijks, wel incidenteel, wanneer nodig. We doen we elke week een groepsspel uit de Kanjerklapper, en waar nodig bespreken we dit met elkaar na.
Deze week is ook het sociogram afgenomen in onze groep. De gegevens hiervan worden verwerkt in ons groepsplan gedrag.

Oefensites:
Leerlingen hebben van verschillende vakken ook een digitaal oefenprogramma. De inlogcodes hiervan staan in Google Classroom onder het kopje schoolwerk – inlogcodes. Het is voor ouders ook mooi om te zien hoe divers de digitale oefenprogramma’s zijn waar we mee werken.

Infobrief Wonderlijk gemaakt
Klik hier voor informatiebrief

Klassenouders:
Mareille Malestein (moeder van Nova)
Angela Koelewijn (Moeder van Ise)

Leerlingenraad:
Ise Koelewijn en Phil Duijst

De View

Sommige kinderen vinden het boeiend om over het geloof te praten. Ze houden ervan om dieper over de dingen na te denken. Of ze hebben vragen over God en het geloof die ze graag zouden willen stellen. Bij De View wordt hier tijd en ruimte voor gemaakt in een klein groepje. De volgende onderwerpen komen aan bod: Hoe het begon, God is God en Jij bent Jij. Er wordt hierover gesproken en bij geknutseld. De View wordt onder schooltijd gegeven aan leerlingen van groep 8 die zich hiervoor hebben opgegeven.